Našláplotika: Říční autoškola

Mezi podstatné výstupy vědeckého bádání v oblasti Našláplotiky patří zejména tzv. říční autoškola. Prďáci a Našláploidi totiž zastávají názor, že pokud je nutné k získání řidičského oprávnění absolvovat test a řidičský kurz, mělo by toto platit i pro provoz na říčních tocích. Pilotní projekt říční autoškoly byl spuštěn v létě roku 2003 na táboře na Meteli a sklidil nevídaný úspěch. Nyní máte možnost sami si vyzkoušet, jestli byste dostali oprávnění k provozování plavidla (praktický test spočívající ve cvičné plavbě na řece si zde bohužel vyzkoušet nemůžeme, protože na internetu lze pouze sufrovat).

Písemný test

pro kategorii P1 (pramice, která nemá povrch činné plochy vesel větší než 300 cm2)

1. Provozovatel plavidla je povinen jej ke kontrole přihásit:
a) nejpozději 4 roky po zaregistrování a potom nejpozději ve lhůtách 2 let,
b) nejpozději 4 roky po zaregistrování a potom nejpozději ve lhůtách 4 let,
c) nejpozději 2 roky po zaregistrování a potom nejpozději ve lhůtách 2 let,
d) nejpozději 2 roky po zaregistrování a potom nejpozději ve lhůtách 4 let.

2. Řidič pramice (dále jen „pramič“) nesmí použít na přídi svíčky:
a) pokud by oslnil jiného pramiče,
b) pokud by oslnil řidiče,
c) pokud by oslnil zvěř na břehu stojící,
d) pokud by zadělal novej modrej nátěr.

3. Při úpravě říční komunikace se k řízení provozu používá:
a) dvoubarevné světelné soustavy,
b) zastavovací terč pro Wassemanny (Unter-),
c) nejbližší ochotnický sbor svazáků,
d) signálů, jenž vysílá delfín na ultravysoké frekvenci.

4. Při řízení provozu na řece doplňuje říčník své signály pomocí:
a) zastavovacího terče,
b) pozice nohou (a blan),
c) místního rozhlasu,
d) doprovodných výrazů obličeje.

5. Při kolizi musí oba veslaři neprodleně:
a) odstavit plavidla z dráhy a uvolnit cestu především gondolám MHD,
b) označit místo nehod vodovzdorným sprejem,
c) umístit minimálně 50 m proti proudu plovoucí výstražný trojúhelník,
d) zavolat pracovníka říční policie, přesáhly-li škody 5000 Kč.

6. K výbavě pramice patří:
a) řetěz se zámkem, je-li jím řetěz opatřen,
b) skládací veslo pro nouzové dojetí,
c) náhradní svíčky vnějšího osvětlení,
d) kibic, z jehož pozice je vše snadné.

7. Pramice nesmí jezdit:
a) na řekách I. a II. třídy od šera do svítání,
b) na řekách pro mezinárodní provoz v neděli v době od 0:00 do 22:00,
c) na řekách I. a II. třídy v období od 1.7. do 30. 8. v době od 7:00 do 20:00 v poslední pracovní
den před sobotou a prvním dnem pracovního klidu a v neděli nebo poslední den pracovního
klidu,
d) smí jezdit vždy.

8. Pramici nemůže řídit:
a) osoba mladší 15 let,
b) osoba mladší 18 let a menší než 150 cm,
c) osoba mladší 18 let a menší než 150 cm, je-li před zádržným systémem airbag,
d) ten, kdo se nezeptá Petyho nebo vedení.

značka

9. Tato značka znamená:
a) zákaz vjezdu plavidel, jejíž výška přesahuje vyznačenou mez,
b) zákaz vjezdu plavidel, jejichž šířka přesahuje vyznačenou mez,
c) dvě šipky pod a nad nějakym číslem,
d) vlasec nenahazujte výše než 1 m nad hlavu.

10. V této situaci:
a) nesmí pramič ohrozit rybu,
b) zamává pilotu středně velkého vrtulníku,
c) nechá si na palubu vysadit kravku mlékodavku,
d) rychle se vrací, aby nezhynul ve vodopádu i s kravkou mlékodavkou.

říční situace

A jaké jsou správné odpovědi na testové otázky? V souladu se zákony Našláplotiky je správná ta odpověď, která Vám přijde nejvtipnější:)

Kurz Našláplotiky:

Napsat komentář